Voor als je de Masterclass sessie 1 gemist hebt

Op 18 juni 2015 vond het eerste deel van de ´Masterclass Inbound marketing´ plaats bij Dubotechniek in

Edwin VlemsZaltbommel. Naar dit moment had ik erg uitgekeken, omdat ik hier tijdens mijn stage bij Inbound Industry veel aan gewerkt heb. Een van mijn doelen was om de Masterclass Inbound marketing een succes te laten zijn.

Er kwamen in totaal tien deelnemers van totaal verschillende bedrijven, van bedrijven uit de keukenbranche tot de timmerindustrie. Iedereen begon al meteen met elkaar te praten, wat het ijs al brak. In de zaal aangekomen, hebben we een korte introductie opdracht gedaan. Twee mensen interviewden elkaar en stelden daarna elkaar voor aan de groep.

Edwin Vlems beet het spits af met een introductie over inbound marketing. Voor mij Maarten van Hamwas dit al redelijk bekend terrein. Maarten van Ham volgde hierop met zijn praktijkcase van VB groep. Ik vond het interessant om te zien hoe ze stap voor stap inbound marketing in het bedrijf hebben gebracht en hoe ze daarmee flink zijn gegroeid. De manier van presenteren van Maarten vond ik erg leuk. Een mooi Brabants accent met een randje humor. Dit maakte het voor mij interessant om te blijven luisteren. Hierna volgde de pauze met een lekker kopje thee / koffie met appeltaart. Hier was ik wel aan toe na zo aandachtig geluisterd te hebben. Dit eerste deel is vastgelegd via Periscope, met maar liefste 180 kijkers. Dat had ik niet verwacht!

Edwin startte weer, met de theorie over thought leadership. Wat het is, wist ik al, maar wat is nou eigenlijk mijn Marlene Dekkersstokpaardje? Die vraag blijft nu wel in mijn hoofd spelen.. Marlene Dekkers ging hier verder op in met haar praktijkcases. Ik vond het leuk dat ze Dubotechniek ook als praktijkcase had meegenomen, want hier werd de Masterclass gegeven. Daardoor voelde ik me meer betrokken bij het verhaal. Op Marlene’s verhaal volgde een workshop. Twee mensen hebben elkaar geïnterviewd over hun stokpaardje. Met deze informatie nog in ons achterhoofd zijn we door gegaan naar het Walking Dinner wat erg goed verzorgd was.

Met de buik vol gingen we verder met de theorie over bloggen door Edwin. Ik kreeg de indruk dat iedereen naar dit moment had uitgekeken. Marieke Heesakkers vulde de theorie van Edwin aan met een praktijkcase van Limburgia en Berkvens. Een presentatie met veel plaatjes, wat ik als zeer prettig heb ervaren in de avond. Het was toch een lange dag.

Marieke Heesakkers

Tot slot kreeg iedereen de opdracht mee om over het interview wat ze hadden gedaan over het stokpaardje van de ander een blog te schrijven. Geadviseerd werd om binnen 48 uur een blog te schrijven, want als je inspiratie hebt, moet je dat snel omzetten. De deelnemers waren zeker geïnspireerd, zo blijkt onder ander uit de Tweet van een deelnemer: “Inspiratie binnen 48 uur omzetten tot actie @Marieke002 @InboundIndustry kijken of dat past in overvolle weekend want geïnspireerd ben ik!”

Voor mij was de eerste sessie een succes. Ik kijk erg uit naar volgende week.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *