Priscilla Verploegh van Dubotechniek: “Met jou kom ik verder!”

priscilla verploegh“Dubotechniek, goedemorgen met Priscilla!” Als je naar Dubotechniek belt is de kans groot dat je de goedlachse Priscilla Verploegh aan de lijn krijgt. Met veel enthousiasme bemant zij de receptie, een belangrijke taak want het is vaak het eerste contactmoment. “Als mensen naar ons bedrijf bellen vind ik het erg belangrijk dat er met een goede energie opgenomen wordt, met een oprechte interesse naar de vraag die de beller heeft, dan begint een gesprek meteen anders”, legt Priscilla uit. De office manager neem haar werk erg serieus, de perfectionist in haar wil geen gesprek missen. Dat blijkt ook uit het ‘oortje’ dat ze tijdens ons gesprek gewoon in houdt, zo kan ze én mij te woord staan maar mist ze tegelijk geen enkel gesprek van Dubo, mocht er een klant hulp nodig hebben.

Deze blog is het huiswerk van Suzanne Winters voor de Masterclass Inbound Marketing

Je mannetje staan

Voor Priscilla office manager werd bij Dubotechniek werkte ze als grondstewardess voor een luchtvaartmaatschappij. De van nature rustige en bescheiden Priscilla leerde daar hoe ze voor zichzelf moest opkomen. “Als grondstewardess moet je vaak minder prettige berichten aan reizigers doorgeven, zoals vluchten die niet doorgaan, daar wordt doorgaans niet echt positief op gereageerd. Om dan mensen toch verder te kunnen helpen moet je duidelijk en serviceverlenend zijn, eigenschappen die ik in mijn huidige taak ook zeker kan toepassen,” verduidelijkt Priscilla.

Klachten zijn kansen

Een van de leukste onderdelen van haar werk bij Dubotechniek is voor Priscilla het oplossen van klachten. Daar krijgt ze de meeste energie van. Best wel trots is ze als ze vertelt over de klant die via diverse kanalen contact had gehad met het bedrijf, maar er toch maar niet uitkwam. Volgens Priscilla moet klachtenafhandeling helemaal niet zo ingewikkeld zijn: “Behandel je klant gewoon zoals je zelf ook behandeld wilt worden”. In de praktijk betekent dit snel reageren, terugbellen als je zegt dat je dat zult doen en kijken naar de best mogelijke oplossing, en lukt iets niet dan moet je daar ook eerlijk in zijn.

Ik wil het gewoon goed hebben

Voor Priscilla betekent dit in de praktijk dat ze ook regelmatig contact heeft met de service-afdeling van Dubotechniek om te sparren en te kijken hoe een klant zo goed mogelijk geholpen kan worden. En tijdens gesprekken vraagt ze ook altijd aan de klant of alles naar wens verlopen is en of de klant tevreden is. “Ik wil het gewoon goed hebben, dus wil ik ook weten of de klant het zo ervaren heeft.” Onlangs nog had Priscilla een ontevreden klant die er maar niet uit wist te komen. Ze maakte er haar project van en wist een negatieve situatie om te buigen naar een positieve met een tevreden klant als resultaat: “Super dat je mij zo goed hebt geholpen, met jou kom ik wél verder!” En dat is voor Priscilla de mooiste beloning die er is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *