Inspireren kun je leren!

suzanne wintersEen compleet onbekende interviewen tijdens een cursus bloggen. Ik vind het spannend en ook best een beetje moeilijk. Gelukkig klikte het leuk met Suzanne Winters, en verliep ons gesprek vlotjes. Zo had ik al snel in de gaten wat Suzanne nou het allerleukste vond aan haar werk: het inspireren van collega’s en klanten! En gelukkig heeft ze genoeg stof om haar doelgroepen mee te bereiken. Ze werkt nu 8 jaar voor Cosentino, een Spaans natuursteenbedrijf dat ongeveer 30 jaar geleden opgericht is door 3 broers en tegenwoordig een multinational is met 2400 medewerkers. Inspirerend genoeg zou ik zo zeggen!

Dit blog is het huiswerk van Priscilla Verploegh voor de Masterclass Inbound Marketing

Wie wil dat nou niet? Topkwaliteit!

“Wij produceren merken als Silestone en Dekton, steenproducten van topkwaliteit! Onze producten zijn ontwikkeld voor de inrichting van moderne keukens en badkamers en zijn beschikbaar in fraaie, gevarieerde kleuren en speciale texturen.” Enthousiast vertelt Suzanne over haar producten. “Het leveren van service en kwaliteit staan bij ons hoog in het vaandel, daar gaan wij erg ver in. Moeite met het kiezen van een product? Wij sturen graag een staal kosteloos op! Liever een plaat op groot formaat bekijken? De deur staat voor u open!” Niet voor niets is het bedrijf uitgeroepen tot het beste Europese exportbedrijf op de prestigieuze European Business Awards 2013-2014. Een mooie prijs waar je als bedrijf trots op kunt zijn.

Een klant – diverse doelgroepen

Om een beetje zicht te krijgen op de sector legt Suzanne mij uit hoe de bedrijfsstructuur in elkaar zit. Hoe komt zo’n plaat uiteindelijk op een keuken terecht? “Bij Cosentino produceren we platen uit steen, dat kan natuursteen zijn, maar ook een industrieel vervaardigde plaat als een Silestone kwartscomposiet waar meer dan 90% kwarts in verwerkt zit. Deze platen verkopen wij als halffabricaat aan steenverwerkers. Zij verzagen de plaat en maken er de prachtige werkbladen voor keukens en badkamers van. Dit doen zij voor een van de vele keuken- en badkamerstudio’s die Nederland rijk is, op verzoek van een eindconsument. Onze communicatie is dus heel breed: zowel consumenten als keuken- en badkamerstudio’s, maar ook architecten, ontwerpers en natuurlijk de steenverwerkers moeten goed op de hoogte zijn van de laatste trends en ontwikkelingen. Maar uiteindelijk verkopen wij als partij alleen aan de steenverwerker, want ja, een consument heeft zonder hulp niks aan zo’n grote plaat.” Poe, een heel proces dus! Altijd leuk om in de keuken van een ander te kijken, want je staat niet snel stil bij het proces van een product!

Bezige bij

Suzanne is altijd bezig, als marketing coördinator is ze verantwoordelijk voor alle on- en offline communicatie. Dit varieert van het organiseren van beurzen en evenementen tot het verzorgen van de PR, het bepalen van de mediaplanning, het bijhouden van de websites en ja, nu ook bloggen. Geen dag is hetzelfde dus! Om up-to-date te blijven in haar beroepenveld volgt ze een cursus Inbound marketing. “Erg leuk, want je ziet een verschuiving in het beroepenveld. We zoeken anders, beleven anders, en communiceren sneller. Daar moet je als bedrijf wel in meegaan,” aldus Suzanne. Naast het werk bij Cosentino is ze ook raadslid bij de gemeente Weert. Een inspirerende functie die zeker ook raakvlakken heeft met haar marketing werkzaamheden. “Ik wil mezelf blijven inspireren en zoveel mogelijk positiviteit en inspiratie doorgeven, zowel op mijn werk als privé. Ik heb het geluk dat ik een bijdrage mag leveren aan mooie organisaties die als doel hebben de wereld een stukje mooier te maken!”
Nou, dat vindt ik een mooie zin om mee af te sluiten! Suzanne maakte op mij een indruk die zoveel positiviteit uitstraalde, het woord inspiratie komt dan ook zeker ten goede.
Mijn vraag aan jou: doe jij ook zoveel inspiratie in je werk op?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *