Inbound Marketing in de praktijk: ervaringen in de accountancy en consultancy

​Omdat het koopproces steeds meer online plaatsvindt, zetten veel organisaties in op Inbound Marketing. Bij accountants-, advies- en advocatenkantoren staat Inbound Marketing nog in de kinderschoenen. Werkt Inbound Marketing ook in deze sectoren die traditioneel drijven op mensen en persoonlijke relaties?
Patricia de Broekert ging aan de slag met Inbound Marketing bij Twynstra Gudde en Jeroen Rietvelt ging de uitdaging aan bij Visser & Visser accountants en adviseurs.

Rob Meijers interviewde Patricia en Jeroen over hun aanpak en lessen. Lees over praktijkervaringen met Inbound Marketing in de wereld van de zakelijke dienstverlening.
​Inbound Marketing is het creëren, delen en gemakkelijk vindbaar maken van content die aantrekkelijk is voor specifieke doelgroepen, waardoor zij geïnteresseerd raken en blijven terugkomen (pull), zonder potentiële klanten te storen (push). De essentie is dat je daar bent waar je doelgroep wil zijn, op het moment en de manier waarop je doelgroep dat wil.

Essentie van Inbound Marketing

“Inbound Marketing is nauw verweven met content marketing, maar het gaat een stap verder”, aldus Jeroen Rietvelt. “Waar het bij content marketing vooral draait om het produceren en etaleren van kennis en inzichten, gebruik je bij Inbound ‘push’ en ‘pull’ methodieken om die content onder de aandacht van doelgroepen te brengen en ook om structureel leads te genereren. Inbound Marketing zit daarmee dichter op sales.”

Lees hier het complete artikel >

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *