Forrester Research: Aan de wijze van adverteren die we van oudsher kennen, komt een einde

Aan de wijze van adverteren die we van oudsher kennen, komt een einde. Dat voorspelt het gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksinstituut Forrester Research. De organisatie verwacht dat in ieder geval de uitgaven aan digitale en displayadvertenties de komende jaren sterk afnemen, omdat deze vormen van reclame hun doel volledig misschieten. Zo is in 2016 alleen al in de Verenigde Staten naar schatting 7,4 miljard dollar van de reclamebudgetten verspild door een slechte kwaliteit aan advertentieposities.

Beperkte effectiviteit

Van deze advertenties is slechts 40 procent in het gezichtsveld van echte menselijke wezens gekomen. Ondertussen zien we in de VS een groeiend aantal volwassenen dat adblockers installeert om deze vormen van interruptie te vermijden. Deze ontwikkelingen sluiten nauw aan bij het veranderde beleid van Procter & Gamble. Deze multinational heeft in het tweede kwartaal van 2017 fors gesneden in de uitgaven van online reclame. In deze periode heeft het bedrijf 85 miljoen euro minder uitgegeven aan digitale advertenties in vergelijking met een kwartaal eerder. P&G is een van de grootste adverteerders ter wereld en gaf in 2016 ruim 6 miljard euro uit aan reclame.

Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *